Program 2019

Programmet kan komma och fyllas på med fler programpunkter under året. Gå in och kika med jämna mellanrum.

Två Studiecirklar genomförs i år utöver programmet.

Studiecirkel: Nyttigt och dekorativt till trädgård och hem
  Vid tre tillfällen får skapar vi saker som är till nytta i trädgård och hem.
Onsdag  27/2 kl. 18.00 Vi viker egna fröbrev, gör egna papperspåsar och gåvopåsar av nytt eller återvunnet papper. Plats studiefrämjandets lokal
Lördag 16/3 kl. 10.00
 Insektshotell/fågel- fladdermusholk. Vi snickrar boende för våra trädgårdsinvånare. Plats Lindärva Skattegården 5 ( ta gärna med kottar, vass, bambu till insektshotell)
Onsdag 30/10 kl. 18.00 Julpyssel. Vi skapar änglar, smällkarameller, stjärnor, garntomtar. Plats studiefrämjandet.
Pris 100 kr + ev. material, max 16 personer. Bindande anmälan till Thomas
0707-39 52 84 . Betalning vid första tillfället. Medtag egen fika.

Studiecirkel i Keramik: Gör dina egna trädgårdsdekorationer
Vi träffas 5 gånger och skapar, målar och bränner våra alster
Plats: ABF, Fabriksgatan 4.
Tid: 18.00 Pris 600 kr + material. Max 12 personer.

Anmälan senast 12/8 till 073-51 87 304.
Datum för träffarna, Måndagar
2/9, 9/9, 16/9, 23/9, 30/9

Februari
Tisdag 19/2 Årsmöte .
kl. 19.00
Årsmötesförhandling, Lidköpings trädgårdsmästare talar om stadens rabatter, färger och former, Lotterier
Vi bjuder på kaffe och semla. Studiefrämjandets lokal på Kållandsgatan.

Måndag 15/4 Kullagårdens smidessaker och K-design, Östra Tunhem Falköping
kl. 17.45
På Båda ställena finns växtstöd och inredningsdetaljer till trädgården. Vi går runt och botaniserar, ställena ligger bredvid varandra.
Samling 17.00 (17.45 om ni själva åker till platsen)vid gamla vattentornet för samåkning. Medtag fika

Måndag 20/5 Inspirationskväll Roséns i Vara
Vi får se och höra om vårens nyheter. 10% i rabatt på utomhusväxter vi detta köp.
Samling gamla vattentornet 17:30.
Anmälan senast 13/5 till Ann på 0739-19 17 51

Lördag 25/5 Bussresa till Värmland
Fikastopp med plantshopping på vägen upp, sedan till Karlstad och Lars Lerins utställning på Sandgrund. Lunch efter det och så vidare hem där vi stannar på Stolpens plantskola för mer växter. Bindande anmälan till Marianne Lenhult, 0708-40 48 22. Pris ca 400 kr. Avresa från gamla vattentornet kl. 8.00. Medtag eget förmiddagsfika.

Måndag 27/5 Växtmarknad
kl.18:30
Hos Thomas Skagenborg Lindärva Skattegården 5. Har du perenner, sticklingar eller kanske sått för mycket. Ta med det du kan avvara,behållningen går till föreningen. Lotterier och växtförsäljning. Vi bjuder på fika.
Thomas 0707- 39 52 84

Lördag 8/6 Cementgjutning
kl.10.00
Gjut ditt fågelbad eller trädgårdsprydnad. Ta med fantasin, egna diskhandskar och formare eller rabarberblad. Några formar finns här. Pris 60 kr + 10 kr till ”Cementblandaren Roger”. Plats Lindärva Skattegården 5. Anmälan senast 1/6 till Thomas
0707-39 52 84. Max 12 personer. Medtag egen fika.

Söndag 9/6  Mötesplats trädgårdar
För mer info se mötesplats trädgårdar

Juli
Söndag 7/7  Mötesplats trädgårdar
För mer info se mötesplats trädgårdar Vår medlem Eva Lersten, Källby visar upp sin trädgård.

Augusti
Söndag 4/8  Mötesplats trädgårdar
För mer info se mötesplats trädgårdar

Fredag 9/8 Vin- och trädgårdsrunda på Samängens koloniområde
kl.18.00
Efter lättare förtäring med vin eller annan dryck går vi en runda bland trädgårdarna med Lisbeth Eriksson och Carina Kanth som guider. Depåstopp efter vägen. Samling plommonstigen 53. Max 30 personer.
Anmälan till Lisbeth senast 4/8. 0510-911 22. Självkostnadspris.

September
Lördag 7/9. Må bra dagen. Föreningen deltar och marknadsför sig för att värva nya medlemmar. Vill ni stå med i montern, har plantor eller fröer att skänka kontakta Thomas 0707- 39 52 84. Tid 10 – 15

Oktober

Fredag 25/10 Vinprovning i Gillestugan
kl. 19:00
Traditionell vinprovning med Hugo Boström där vi får lära oss mer om viner och olika druvor. Vi provar några viner tillsammans med en matbit.
Plats Gillestugan folkets hus. Kostnad ca 300 kr. Bindande anmälan till Marianne Lenhult senast 20 oktober på 0708- 40 48 22

Väl mötta till ett trevligt trädgårdsår!

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/4/6/2/lidkopingstradgardforening.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399